lördag 24 september 2011

Premiären avklarad!!

Igår var det äntligen premiär! Nerverna var nog lite i gungning hos oss alla. Själv ägnade jag dagen åt att bl a handla alla i ensemblens favoritgodis, ställa iordning i foajen, ordna recensionsbilder och så till sist fick jag ställa mig i biljettluckan. Dagen till ära fick jag svinrygg och 50-talsklänning. Jag blev faktiskt riktigt stilig om jag får säga det själv. Graden av förvandling var så stor att mina barn och föräldrar först inte kände igen mig! Premiären gick fantastiskt bra och vi fick stående ovationer. Alla i ensemblen gjorde ett kanonjobb!! Det var lite sjå med att samla ihop gänget till en premiärskål, då alla hade en massa bekanta på plats. Men till slut avrundades kvällen i en gemensam skål för oss. Ikväll är det premiärfest på riktigt efter dagens matiné och imorgon är det ledigt så det finns inga restriktioner för firandet :)
Den första av recensionerna har också trillat in. Det är Kvällsposten som gett oss tre getingar. De skriver bl a "Kebin Borg glänser som hunken Danny". "Sångnumren håller hög klass rakt igenom, det finns ett par riktigt sylvassa pipor i ensemblen, och när energin lyfter som mest behöver man inte ens blunda för att befinna sig i 50-talets jänkarland". Det är alltid lite nervöst att vänta på recensionerna och nu blir det att vänta ända tills på måndag då Kristianstadsbladet och Norra Skåne kommer ut.
Men först är det fest!!!!
Åsa Jensen - producent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar