tisdag 6 september 2011

Änglar och Månar

Oj, vad vi har skapat idag!
Den knäppaste kärleksduett jag känner till, Mooning, fick form idag. Det är en söt sång och en gulligt nummer. Jag tycker, naturligvis, att jag valt en bra ( till och med rätt) väg med den sången. Komiken ska ligga i sångens innehåll inte i scenens utförande. Jag tycker den fungerar bäst när den framförs som den käleksförklaring och spirande kärlekssceb den är och att det roliga ligger i vilken väg den gode Roger väljer för att framföra sin djupt kända kärlek.
Sen har Danny och Cha-Cha börjat repa in sin vinnar dans. Ser lovande ut. Kevin är en kämpe som inte ger sig och har repar danssteg med en envishet, övertygelse och talang som är en fröjd att bevittna! Malin, som gör Cha-Cha, är ju en ständig solstråle som med sitt charmiga leende och glittrande ögon får alla i sin omgivning på gott humör. Det är lätt att jobba med sådana människor och det vi fick till, vi gör klart dansen imorgon, känns rätt. Det blir ett bra nummer de vinner med!
Men dagen var inte alls slut där! Innan detta hade vi dessutom hunnit med att dansrepa ett par timmar och spela in någar saker.
Men som sagt, det var punkter kvar på schemat. Scenen med killarna och Frenchy utanför Burger Palace skulle repas, men det blev en lite annorlunda repetition.  Joakim hade blivit jättesjuk och kom inte och Jonas hade ont i foten och behövde ta det lite lugnt, så han var bara med på slutet. Kvar var alltså Filip, Kevin, Elin...och jag. Jag gjorde alltså två roller, när jag var Doody höll jag basebollträet i höger hand, när jag var Kenickie i vänster, vilket inte alls var särskilt tydligt varken fö rmig eller mina medspelare. Men scenen fick form och de andra blir bra, så ...
Sedan avslutade vi dagen med att repetera in Sluta att drömma ( Beautyschool dropaout) och det blev kul. Våra tre små doaänglar blir söta och knäppa, precis som jag vill ha det och Ängeln Filip sjunger underbart och ger en bra karaktär åt den allt annat än snälle skyddängeln. det var kul och vi hade roligt och det vet vi alla att det är ett gott tecken. Och vår Frenchy är så härlig, Elin har verkligen det där extra på en scen. Härligt.
Med tanke på detta är det kanske inte så konstigt om jag har lite  huvudvärk nu,men det var det värt. Verkligen. Imorgon ( idag säger klockan) är det nya tag, så gott natt. Tack för idag

Ola Hörling, regissör/ koreograf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar